Drag
close
EN location
search
سنگ اسلب
( 4.9 )

اسلب (SLAB) در زبان لاتین به معنای ورق، برگه یا قطعه است. تولید و فراوری سنگ به روش اسلب یکی از روش‌های جدید فرآوری سنگ می‌باشد که بوسیله دستگاه‌های مخصوصی انجام می‌شود، دستگاه‌هایی هم چون اره و وایر کات.

شرکت بولوارک ارائه دهنده خدمات مرتبط با سنگ اسلب، صفحه تاپس گرانیت، سرامیک پرسلان کانترتاپی، کانتر سنگی، اسلب سنگ طبیعی، صفحه کابینت، رویه کابینت کوارتز و... می باشد.

سنگ اسلب
view 397 like 13

در روش برش سنگ به صورت اسلب، سنگ خام به صورت حرکت رفت و برگشتی بوسیله‌ی تیغه‌ای مخصوص ورقه ورقه می‌شود. ابعاد ورقه‌های اسلب بسیار بزرگتر از تایل می‌باشد و این ابعاد به قواره‌ی کوپ خام سنگ بستگی دارد. به طور عمده ابعاد سنگ اسلب از عرض 80 سانتی متر به بالا می‌باشد. بعد از برش سنگ به صورت اسلب، سنگ وارد مراحل دیگری هم چون اپوکسی کاری، رگه گیری، ساب، صیقل کاری و دوربری می‌شود.

سنگ اسلب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تولید سنگ به روش اسلب مزایای بسیار زیادی نسبت به دیگر روش‌ها دارد و سنگ‌های تولید شده به این روش جدا از زیبایی چشم‌نوازی که دارند، از استحکام و طول عمر بیشتری نسبت به دیگر سنگ‌ها برخوردارند. به طور کلی مهم ترین ویژگی‌های سنگ اسلب به شرح زیر است:

  • استحکام بیشتر
  • زیبایی چشم نواز
  • کاهش ضایعات در تولید
  • دقت بالا و کیفیت عالی در برش
  • تنوع بالا در رنگ و طرح
  • و…

سنگ اسلب چه کاربردهایی دارد؟

از جمله کاربردهای سنگ اسلب به استفاده در فضای داخلی ساختمان‌ها، سنگ فرش کف هال و پذیرایی، سنگ فرش کف و دیواره‌های لابی، ورودی ساختمان‌ها، دیواره‌ی شومینه و آسانسور، در آشپزخانه برای کابینت و کانتر، میز ناهار خوری، مراکز تجاری و ساختمان‌های لوکس، سرویس بهداشتی و حمام می‌توان اشاره نمود. امروزه این نوع سنگ‌ها به دلیل کیفیت، تنوع و زیبایی خیره کننده‌ای که دارند، در بسیاری از پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرطرفداترین سنگ‌های اسلب

از پرطرفدارترین سنگ‌های اسلب به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

  1. سنگ گرانیت: سنگ گرانیت نوعی سنگ آذرین درونیست که به سنگ خارا نیز شهرت دارد. این سنگ بافتی با دانه‌های متوسط تا درشت دارد و با وجود کانی‌های متفاوتی که در آن وجود دارد، به رنگ صورتی تا خاکستری پر رنگ و حتی سیاه یافت می‌شود. گرانیت از جمله سنگین‌ترین سنگ‌هاست که با این وجود دارای استحکام و مقاومت بالایی می‌باشد. سنگ گرانیت سطحی با طرح کاملا یکسان دارد و هم چنین تنوع رنگی و طرحی به نسبت خوبی دارد که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. معادن این سنگ در خراسان به وفور دیده می‌شود. این سنگ به رنگ‌های سفید، خاکستری، قرمز، صورتی، سبز، آبی و سیاه یافت می‌شود.
  2. سنگ تراورتن: سنگ تراورتن از جمله سنگ‌های تزئینی پرطرفدار می‌باشد که در دسته سنگ‌های آهکی متخلخل قرار می‌گیرد. در واقع این نوع سنگ‌ها از رسوبات چشمه‌های آب گرم به جا مانده‌اند و حفره‌های موجود در آن‌ها به دلیل گازهای محبوس در همین چشمه‌ها می‌باشد. سنگ‌های تراورتن به دلیل تنوع رنگی و الگوهای فراوانی که دارند، انتخابی ایده آل و مناسب برای طراحی نمای ساختمان‌ها، دیوارها و کف می‌باشند. به طور عمده معادن این نوع سنگ در ایران، در اصفهان می‌باشد. سنگ‌های تراورتن معمولا در رنگ‌های سفید عاجی و یا کاملا سفید و کاراملی یافت می‌شوند.
  3. سنگ مرمریت: سنگ مرمریت گونه‌ای از سنگ‌های دگرگونیست که از دگرگونی سنگ آهک به وجود آمده است.اصلی ترین کانی تشکیل دهنده‌ی این سنگ، کلسیت می‌باشد. از مرمریت به طور گسترده در ساخت مجسمه استفاده می‌شود. برای مثال نمای بنای تاج محل از سنگ مرمر می‌باشد. این سنگ در بناهای زیارتی نیز به وفور دیده می‌شود. سنگ مرمر در بازار جهانی با نام اونیکس شناخته می‌شود. از مهم ترین ویژگی‌های این سنگ به توانایی عبور نور می‌توان اشاره کرد. از این سنگ در ساختمان‌های لوکس برای مصارف خارجی و داخلی هم چون پله‌ها، کف، ستون، دیوار‌ها و نمای بیرونی و… استفاده می‌شود. این سنگ دارای تنوع رنگی بالا و قابل توجه‌ای می‌باشد و در رنگ‌های قرمز، کرم، قهوه‌ای، صورتی، سیاه، خردلی، سبز و… یافت می‌شود.

قیمت سنگ‌های اسلب

این سنگ دارای مراحل تولید نسبتاً سختی می‌باشد و یکی از انواع  سنگ طبیعی نیز به شمار می‌آید،  به همین دلیل قیمت این سنگ در مقایسه با سایر سنگ‌های ساختمانی بسیار بالا می‌باشد.  درنتیجه هزینه‌ای که برای خرید و نصب این سنگ وجود دارد هم بالا بوده و همین موضوع باعث شده تا فقط افراد محدودی بتوانند این سنگ را  برای ساختمان خود خریداری کرده و استفاده نمایند. با توجه به نکته‌های ذکرشده درمورد قیمت این نوع سنگ عوامل متعدد دیگری نیز می‌تواند بر قیمت این سنگ تأثیرگذار باشند.
از جمله این عوامل می‌توان به کیفیت و ساب سنگ اشاره کرد. وقتی یک اسلب از ساب بالا و کیفیت برش بالاتری برخوردار باشد قاعدتاً از قیمت بالاتری نسبت به سایر اسلب‌های باکیفیت پایین‌تر دارد.  در دسته سنگ‌های اسلب مورد دیگری که وجود دارد یکدستی و بدون غده و یک رنگ بودن سنگ می‌باشد که این موارد نیز از موارد مهم در تعیین قیمت می‌باشند.  هر چه یک سنگ از یکنواختی بیشتر در طرح و رنگ برخوردار باشد در دسته سنگ‌های سوپر قرارگرفته  و قیمت بیشتری نسبت به سایر دسته‌ها خواهد داشت.

بهترین خدمات مرتبط با سنگ اسلب، صفحه تاپس گرانیت، سرامیک پرسلان کانترتاپی، کانتر سنگی، اسلب سنگ طبیعی، صفحه کابینت، رویه کابینت کوارتز و...  را از شرکت بولوارک دریافت کنید.

نظر بازدیدکننده
محمد نیک
1402/05/31 16:54

اسلب رو داشته باشیم کاره اجرا ش روشما انجام میدید یا حتما باید خودتون اسلب رو تامین کرده باشید؟

نظر بازدیدکننده
بولوارک
(1402/06/19 01:28)

سلام وقتتون بخیر

بله

نظر بازدیدکننده
مريلا زارع
1402/05/21 19:25

من تمام خونمو اسلب كردم خيلى مدرن و شيك شده

نظر بازدیدکننده
بولوارک
(1402/06/11 22:09)

بسیارعالی

نظر بازدیدکننده
على نظرى
1402/05/21 13:36

سلام در صورت تمايل از معدن ما بازديد بفرماييد در محلات

نظر بازدیدکننده
بولوارک
(1402/06/11 22:39)

سلام عرض ادب

در صورت نیازحتما

نظر بازدیدکننده
محسن عزت الهى
1402/04/25 23:19

سلام سنگ هاى طبيعى تون رو كجا ميتونم از نزديك اسلب هاش رو ببينم ؟

نظر بازدیدکننده
بولوارک
(1402/05/01 03:25)

سلام وقتتون بخیر

جهت کسب اطلاعات در رابطه با قیمت و بازديد از محصولات و همچنين ثبت سفارش از طریق شماره های تماس ما دربخش تماس با ما سایت، با ما درارتباط شوید.

https://www.bulwark-company.com/contact

نظر بازدیدکننده
زهرا
1402/03/10 00:35

خیلی عالی بود ممنون بابت اطلاعات مفیدتون

نظر بازدیدکننده
بولوارک
(1402/03/10 00:41)

لطف دارید سپاسگزارم

ثبت نظر

مطلب پیشنهادی

سنگ دکتون (پرسلان)

سرامیک پرسلان کانترتاپی

سنگ رز کوارتز

خرید کانترتاپ

سایلستون

دسته‌بندی‌های وبلاگ
جدیدترین‌ها وبلاگ