Drag
close
EN location
search
سرامیک پرسلان کانترتاپی
( 5.0 )

پرسلان عضوی از خانواده ی بزرگ سرامیک است و در تقسیم بندی مدرن، تولید کنندگان این دسته از محصولات، اصطلاح پرسلان را به محصولاتی با کیفیت و ساخت ویژه از کاشی ها نسبت می دهند. پرسلان شامل دو نوع پولیش و لعاب دار می باشد. پرسلان محصولی است یکنواخت، که از خاک رس، فلدسپات یا گرانیت و سیلیس در فشار و حرارت بالا تولید می شود که بعد از پخت سفید و متراکم می باشد. این محصول جدیدترین تکنولوژی صنعت سرامیک می باشد که بدلیل زیبایی و امتیازات ویژه، در دکوراسیون داخلی، کانتر و صفحه کابینت آشپزخانه و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شرکت بولوارک ارائه دهنده خدمات مرتبط با سنگ اسلب، صفحه تاپس گرانیت، سرامیک پرسلان کانترتاپی، کانتر سنگی، اسلب سنگ طبیعی، صفحه کابینت، رویه کابینت کوارتز و... می باشد.

سرامیک پرسلان کانترتاپی
view 274 like 4

سرامیک پرسلان یک نوع سرامیک بوده که تحت حرارت و فشار بالا و در شرایط ویژه ای ساخته می شود. این سرامیک ها به دلیل شرایط خاص در تولید، دارای ویژگی های خاصی نیز می باشند. ماده اصلی سازنده سرامیکهای پرسلان، خاک رس چینی است که ترکیب آن، با ماده ای معدنی به نام کائولین باعث شده که این دسته سرامیکها در برابر دمای بسیار بالا وبسیار پایین مقاومت قابل توجهی داشته باشند. سنگهای طبیعی در اعماق لایه های زمین تحت فشار و دمای زیاد تشکیل می شوند. این سنگها گاهی به آرامی سرد می شوند مانند سنگهای آذرین و گاهی به سرعت سرد می شوند که این نوع سنگها متزلزل تر هستند.

 

هنگامی که این سنگها استخراج می شوند و در سطح زمین قرار می گیرند پایداری خود را از دست می دهند، به همین دلیل این سنگها گاهی مقاومت بالایی نسبت به تولیدات انسانی ندارند و ضعیفتر هستند. سرامیکهای پرسلان به عنوان سرامیکهای مدرن و لوکس شناخته می شوند و نحوه تولید متفاوتی نسبت به سرامیکهای معمولی دارند. این تفاوت است که سبب استحکام بالای این نوع سرامیکها می شود.

دسته بندی سرامیک پرسلان

سرامیک پرسلان را از دو جنبه میتوان دسته بندی کرد:

  • نوع مواد سازنده
  • نوع پوشش سرامیک

دسته بندی سرامیکهای پرسلانی بر اساس نوع مواد سازنده

سرامیک پرسلان از لحاظ نوع مواد سازنده به سه دسته ی سخت خمیر، نرم خمیر و چینی استخوانی تقسیم می شوند. سرامیک سخت خمیر از سنگی فلوسپاتی در دمای بسیار بالا ساخته می شود. نوع نرم خمیر آن بسیار شبیه به سخت خمیر است با این تفاوت که در نوع نرم خمیر تولید سرامیک در دمای پایین تری صورت می گیرد. سرامیک های پرسلان نرم خمیر و سخت خمیر تفاوت هایی دارند، از جمله اینکه سرامیک نرم خمیر برخلاف نوع سخت آن، به دلیل نرم بودن بدنه خود، قابل برش است. همچنین اگر آلودگی و ذرات گرد و غبار روی سرامیک پرسلان بنشیند در نوع سخت خمیر به راحتی قابل تمیز شدن است اما در نرم خمیراین گونه نیست. سرامیک سخت خمیر استحکام بالاتری از نرم خمیر دارد.در سالهای نه چندان دور با اضافه کردن مواد دیگری به مواد اصلی، سرامیک چینی استخوانی که شفافیت بالایی دارد،  تولید شد. این نوع از سرامیکعای پرسلانی مقاوم تر،شفاف تراز بقیه است.

دسته بندی سرامیکهای پرسلان بر اساس پوشش

از نظر نوع پوشش،سرامیکهای پرسلان به دو نوع لعاب دار و پولیش دار تقسیم می شوند. سرامیکهای پرسلان در مرحله اول بیرون آمدن از کوره،سطح زبری دارند، که این ویژگی سبب می شود که سرامیکهای این مرحله مناسب محیط هایی مانند حیاط باشند. اما این سطح زبر، مورد استفاده ی محیطهای داخلی نیستند. سرامیکها می توانند لعاب دار یا بدون لعاب باشند، و لعابها می توانند طرح دار یا بدون طرح باشند. اگر از لعاب برای سرامیک استفاده شود باید مجدد در کوره قرار گیرند. سرامیکهای لعابدار براق و بدون تخلخل هستند. اگر سطح زبر سرامیکهای ازکوره بیرون آمده را با دستگاه هایی خاص پولیش بزنیم سرامیک پولیش دار حاصل می شود. این سرامیکها دارای منافذ بازی در سطح خود هستند که با استفاده از پوشش نانو می توان این مشکل را حل کرد ( استفاده از سرامیک نانو ). سرامیک پرسلان نانو پولیش قابلیت جذب بسیار پایینی دارد.

ویژگیها و مزایای صفحه کابینت پرسلان

  • دوام زیاد و نگهداری آسان: سرامیک پرسلان در برابر حرارت و خراش مانند سنگ طبیعی گرانیت بسیار مقاوم است. همچنین پرسلان همچون سنگ کوارتز غیر متخلخل، سرامیکی است که به خاطر دوام زیاد در بین مردم شناخته شده است. سرامیک پرسلان پس از نصب، نیازی به مهر و موم کردن آن نیست. پرسلان براحتی با مواد شوینده ی معمولی و آب گرم تمیز می شود. پرسلان بدلیل کیفیت بالا گزینه ای عالی برای صفحه کابینت و کانترآشپزخانه محسوب می شود.
  • طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوهای زیبا: تولید کنندگان با چسباندن رنگدانه ها در هنگام ساخت پرسلان توانسته اند تا الگوهایی شبیه به سنگ های طبیعی ایجاد کند. تنوع زیاد طرح و رنگ سرامیک پرسلان، نظر بیشتر طراحان و صاحبان املاک را به خود جلب کرده است.
  • نصب آسان: سرامیک پرسلان در انواع ضخامت ها عرضه می شود ولی بدلیل وزن سبک و نازکی متریال،پرسلان هاى کانترتاپى در اسلب های بزرگ تولید می شود. سرامیک پرسلان نسبت به متریال های دیگر کانتر نصب آسان تری دارد.
  • زیبایی: یکی از مزایای کاشی سرامیک پرسلان زیبایی آنهاست. سرامیک پرسلان از موادی با کیفیت بالا ساخته شده است و یک محصول تقریبا لوکس محسوب می شود. سرامیک پرسلان در شکل و طرحهای بیشتری نسبت به سرامیک های معمولی ارائه شده است. ظاهر برخی از سبک های سرامیک پرسلان واقعا خیره کننده است.
  • مناسب برای محیط های پر رفت و آمد: سرامیک پرسلان بدلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد بهترین گزینه برای محیط های پر رفت و آمد می باشد. پرسلان در برابر سایش، شکستگی و رطوبت بسیار مقاوم است و تمیز کردن آن نیز آسان می باشد. به همین دلیل طراحان، سرامیک پرسلان را برای استفاده در محیط های پر رفت و آمد مانند آشپزخانه توصیه می کنند.

 

سراميک هاى پرسلان کانترتاپى اين شرکت همگى فول کالر (رنگ داخل سراميک با رويه يکيست ) و با ضخامت ١٢ سانتيمتر و در ابعاد اسلب حدود ٣١٠*١٥٠ ميباشند. بايد دقت کنيد که مهمترين مسئله در سراميک هاى کانترتاپى اجراى صحيح و حرفه اى آن است،که بايد حتما از زيرسازى و آهنکشى مناسب در زمان ساخت و از متخصصين حرفه اى در نصب استفاده شود.

 

بيشترين تنوع در سراميک هاى پرسلان کانترتاپى در اختيار شرکت بولوارک ميباشد که با حدود ٤٠ کد از توليدات شرکت مهسرام در طرح و رنگ هاى متفاوت، و در ٢ کالکشن رنگهاى تيره و روشن به شما دوستان گرامى ارائه ميدهد.

بهترین خدمات مرتبط با سنگ اسلب، صفحه تاپس گرانیت، سرامیک پرسلان کانترتاپی، کانتر سنگی، اسلب سنگ طبیعی، صفحه کابینت، رویه کابینت کوارتز و...  را از شرکت بولوارک دریافت کنید.

نظر بازدیدکننده
منا آقاخان
1402/05/21 13:41

سلام روزتون بخير اين سراميك هاى پرسلان كانترتاپى خيلى زيبان ،ولى به نظر شكننده ميان . اينطورى نيست ؟

نظر بازدیدکننده
بولوارک
(1402/06/11 23:31)

سلام وقتتون بخیر

اگر از سرامیک های کانترتاپی که 10 میل هستند استفاده شود به علت اینکه نوع مغزها متفاوت است میشه گفت نسبت به کوارتز و سنگ طبیعی خاصیت شکنندگی د ارند،  ولی این موضوع برای شما مشکلی ا یجاد نمیکنه و فقط  ممکن برای ما در هنگام  تولید و نسب اتفاق بیوفته که ما هم درهنگام تولید به خاطر زیرسازی هایی که انجام میدیم، آ هنکشی و PVC  زیر کار،  هنگام نشستن روی کانتر شما دیگه اون خاصیت شکنندگی رو ندارند و در کل برای مصارف خانگی به هیچ عنوان مشکلی نخواهند داشت.  ما حتی کانترهایی تجاری هم اجرا میکنیم لینکشون رو براتون میزاریم که نمونه ها رو مشاهده کنید:

https://bulwark-company.com/product/821

https://bulwark-company.com/product/820

https://bulwark-company.com/product/819

نظر بازدیدکننده
الهه معينى
1402/04/31 16:59

بسيار عالى و مفيد

نظر بازدیدکننده
بولوارک
(1402/04/31 17:02)

سپاس از شما

ثبت نظر

مطلب پیشنهادی

کورین چیست؟

اسلب سنگ طبیعی

سنگ بنیتوئیت

صفحه تاپس گرانیت

روشویی کورین و کوارتز

دسته‌بندی‌های وبلاگ
جدیدترین‌ها وبلاگ