Drag
close
EN location
search
رویه کابینت کوارتز
( 5.0 )

رویه کابینت کوارتز به دلیل خاصیت ضد خش و آنتی باکتریال بودن جایگزین بسیار مناسبی برای رویه کابینت میباشد. رویه کابینت کوارتز دارای طرح و رنگ های متنوعی میباشد همچنین سنگ مهندسى کوارتز دارای رنگ های از طیف سنگ طبیعی نیز میباشد که برای خانه های کلاسیک بسیار مناسب است و همچنين از طرحهاى مدرن نيز بهره ميگيرد .صفحه کوارتز کاملا ضد خش بوده و هر چیز در آشپزخانه به صورت مستقیم میتواند بر روی آن کشیده شود و هیچ نوع خط و خشی بر رویه کابینت کوارتز ایجاد نخواهد شد. رویه کابینت کوارتز آنتی باکتریال بوده و علاوه بر مصارف آشپزخانه و کابینت در آزمایشگاه ها نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. قیمت سنگ کوارتز بر اساس کارخانه تولید شده، ابعاد سنگ، ضخامت صفحه کوارتز، طرح سنگ کوارتز و رنگ آن متفاوت است.

 

شرکت بولوارک ارائه دهنده خدمات مرتبط با سنگ اسلب، صفحه تاپس گرانیت، سرامیک پرسلان کانترتاپی، کانتر سنگی، اسلب سنگ طبیعی، صفحه کابینت، رویه کابینت کوارتز و... می باشد.

رویه کابینت کوارتز
view 250 like 3

سنگ کوارتز یکی از جدیدترین سنگ هایی است که در همه نوع سطوح خصوصا صفحه روی کابینت آشپزخانه استفاده می شود. از قرن ۱۹ به بعد به دلیل افزایش چشمگیر شهرنشینی نیاز به ساختن خانه‌های بیشتر احساس شد. از آنجا که چوب و سنگ متریال های اصلی ساختن یک بنا می باشند استفاده بی رویه از چوب و سنگ طبیعی می توانست به نابودی کامل محیط زیست منجر شود. برای همین کارخانه‌هایی به وجود آمدند که انواع ورق های سنگ و چوب مصنوعی را تولید می کردند.

سنگ کوارتز چیست؟

برای اینکه بدانید سنگ کوارتز چیست نخست باید با ماده معدنی سیلیس آشنا شوید. سیلیس یک ماده معدنی است که پس از کربن دومین ماده سخت دنیا محسوب می شود. ۹۳ درصد کوارتز را سیلیس تشکیل می دهد. برای همین کوارتز در مقایسه با سنگ های دیگر بسیار سخت‌تر و مقاوم‌تر است. ۷ درصد باقیمانده کوارتز را رزین و رنگ دانه ها تشکیل می دهند. همه این مواد تشکیل دهنده طی فرآیند تولید تبدیل به یک سنگ یکپارچه می شوند که کوارتز نام دارد. خواص سیلیس به این سنگ منتقل می‌شود که باعث مقاومت بالای آن در برابر خراش، ساییدگی و ضربه می شود. کوارتز در واقع یک سنگ طبیعی است که با مقداری مواد مصنوعی ترکیب شده و ورق های سنگ با ابعاد مختلف ایجاد می کند. بنابراین به کوارتز نه سنگ مصنوعی می توان گفت نه سنگ طبیعی و در برخی موارد از آن به عنوان «سنگ مهندسی شده کوارتز» یاد می کنند.

مزایای سنگ کوارتز

  • کوارتز مقاوم در برابر خط و خش و ساییدگی است
  • کوارتز سنگی سخت بوده که به شدت در برابر ضربه و هر گونه ساییدگی مقاوم است
  • سنگ مصنوعی کوارتز کاملا ضد آب است
  • سنگ کوارتز کاملا بهداشتی و آنتی باکتریال است. چون باکتری ها و قارچ ها نمی توانند در ساختار آن نفوذ کنند.
  • نگه داری آن آسان بوده و به راحتی تمیز می شود
  • کوارتز می تواند وزن بالایی را تحمل کند
  • سطح کوارتز کاملا صاف و صیقلی و بدون خلل و فرج است
  • به دلیل وجود رنگدانه در ساختار آن تنوع رنگ بالایی دارد
  • کوارتز حرارت تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد را تحمل می کند.
  • کوارتز در برابر تراش‌ها و برش‌های ظریف حین ساخت انعطاف بیشتری نسبت به سایر سنگ ها از خود نشان می دهد.

معایب سنگ کوارتز

  • در صفحات ساخته شده با سنگ مصنوعی کوارتز درزها قابل مشاهده هستند
  • در برابر نور خورشید و اشعه فرابنفش مقاومت کمی دارد برای همین مناسب استفاده در فضای باز نمی باشد
  • در حرارت بالای ۱۵۰ درجه سانتیگراد ذوب می شود. برای این موضوع بهتر است ظرف داغی که مستقیما از روی اجاق برداشته‌اید روی صفحه کابینت کوارتز نگذارید. با قرار دادن زیردیگی‌های حصیری به راحتی می توانید از صفحه کابینت خود در برابر حرارت محافظت کنید.

ابعاد سنگ مهندسی کوارتز

ابعاد سنگ کوارتز بر اساس کارخانه های مختلف متفاوت است. اندازه معمول و استاندارد صفحه کوارتز ۳۰۰ در ۱۴۰ سانتیمتر می باشد. ضخامت ورق های کوارتز ۱۲ یا ۲۰ میلیمتر می باشد. این ابعاد سنگ کوارتز برای کابینت آشپزخانه مناسب است. نوع دیگر ورق های کوارتز با ابعاد ۳۲۰ در ۱۵۵ ساخته می شوند که برای صفحه روی جزیره مناسب هستند. ورق های کوارتز با این ابعاد باعث می شوند صفحه جزیره کاملا یکپارچه و بدون درز از آب درآید.

کاربردهای سنگ کوارتز

صفحه کوارتز تقریبا برای تمامی سطوح قابل استفاده است. چون سطحی صاف و صیقلی داشته و بسیار مقاوم است. کاربرد عمده این سنگ‌ها در دکوراسیون آشپزخانه است. در بیشتر مواقع از سنگ کوارتز برای صفحه روی کابینت آشپزخانه استفاده می شود. بیشترین کاربرد سنگ مصنوعی کوارتز شامل موارد زیر می باشد:

  • صفحه روی کابینت آشپزخانه(کانترتاپ)
  • صفحه روی جزیره آشپزخانه
  • دیوارپوش و دیوار بین کابینتی
  • صفحه و بدنه انواع روشویی و سطوح سرویس بهداشتی
  • صفحه و بدنه میز منشی در فضاهای اداری
  • میز رستوران و کافی شاپ
  • صفحه و میز کار در فضاهای بهداشتی مثل آزمایشگاه ها و بیمارستان ها

نگهداری از سنگ کوارتز

سطوح کوارتزی بسیار صاف و ضدلک هستند برای همین نگهداری سنگ کوارتز و تمیز کردن آن بسیار راحت است. برای شستشوی روزانه سنگ کوارتز برای کابینت تنها استفاده از یک دستمال نرم و مرطوب کافی است. در صورت به وجود آمدن لکه سخت با آب گرم و صابون به راحتی می توانید لکه را پاک کنید.  در صورتی که مواد چسبنده مثل رنگ یا آدامس روی سطح سنگ چسبید آن را به وسیله نوک کارد با احتیاط از روی سطح زدوده سپس با دستمال مرطوب آثار باقیمانده آن را پاک کنید. دقت داشته باشید که هنگام شستشوی صفحه کوارتز از پدها یا اسفنج‌های خیلی زبر و مواد شوینده اسیدی خیلی قوی استفاده نکنید.

قیمت سنگ کوارتز

قیمت سنگ کوارتز از سنگ طبیعی کمتر است. اما از گرانیت و سنگ کورین گران‌تر است چون بهرحال در ساختن آن از سنگ آذرین طبیعی کوارتز استفاده شده است. هر چه ضخامت ورق کوارتز بیشتر باشد قیمت سنگ کوارتز نیز بالاتر خواهد بود. و هر چه طرح سنگ کوارتز به سنگ طبیعی نزدیک تر باشد قیمت گران‌تری دارد. مورد بعدی برند سنگ کوارتز است. قیمت سنگ کابینت کوارتز ایرانی از سنگ کوارتز خارجی کمتر است اما کیفیت سنگ کابینت کوارتز ایرانی با مشابه خارجی خود کاملا برابر می‌کند و این تفاوت قیمت تنها به خاطر هزینه‌های واردات کالاهای خارجی است. به طور کلی فاکتورهای موثر در قیمت سنگ کوارتز عبارتند از:

  • کارخانه تولید کننده
  • ابعاد سنگ
  • ضخامت ورق کوارتز
  • طرح و رنگ صفحه کوارتز

 

شرکت بولوارک يکى از اولين شرکت هايى است که اسلب هاى کوارتز را براى رويه هاى کابينت به عنوان يک پيشرو مورد استفاده قرار ميداده و همچنان از اين متريال استاندارد با تنوع و کيفيت بالا استفاده ميکند. همچنين با توجه به داشتن سفارش بالاى اين محصول، به يک قيمت متعادل با خدمات شرکتى رسيده ايم.

بهترین خدمات مرتبط با سنگ اسلب، صفحه تاپس گرانیت، سرامیک پرسلان کانترتاپی، کانتر سنگی، اسلب سنگ طبیعی، صفحه کابینت، رویه کابینت کوارتز و...  را از شرکت بولوارک دریافت کنید.

ثبت نظر

مطلب پیشنهادی

انتخاب کانتر سنگی

ویژگی های جنس کابینت خانه

کورین چیست؟

مارمونایت چیست؟

کانتر سنگی

دسته‌بندی‌های وبلاگ
جدیدترین‌ها وبلاگ