Drag
close
EN location
search
کانترتاپ و نکات مهم برای انتخاب آن
( 4.7 )

 آشپزخانه در فضای باز یک محل دوست داشتنی است که خانواده می توانند آنجا دور هم جمع شوند و علاوه بر تفریح، آشپزی کنند. این آشپزخانه ها اساسا در امتداد فضاهای زندگی داخلی گسترش یافته اند و یک مکان فوق العاده برای گذراندن زمان در طول تابستان می باشند. برخی از آن ها با عناصری چون فر مخصوص پیتزا، شومینه و کباب پز تکمیل گشته اند و این مورد باعث می شود چنین فضایی برای سرگرمی و اوقات فراغت بسیار مطلوب باشد.

شرکت بولوارک ارائه دهنده خدمات مرتبط با سنگ اسلب، صفحه تاپس گرانیت، سرامیک پرسلان کانترتاپی، کانتر سنگی، اسلب سنگ طبیعی، صفحه کابینت، رویه کابینت کوارتز و... می باشد.

کانترتاپ و نکات مهم برای انتخاب آن
view 186 like 5

کانترتاپ آشپزخانه در فضای باز

 انتخاب بهترین متریال برای کانترتاپ آشپزخانه در فضای باز  می تواند بسیار جذاب و به همان اندازه عاقلانه باشد. مسلما انتخاب متریال مناسب برای صفحه کابینت و اپن آشپزخانه یک تصمیم بسیار مهم است. زیرا شما باید متریالی انتخاب کنید که علاوه برعمر و دوام زیاد، از نظر زیبایی نیز چشم گیر باشد. به نظر می رسد که استفاده از صفحات کابینت استیل ضد زنگ یا چوب ساج، چوب خیزران یا صفحات آهنی ضد زنگ بادوام و مناسب نباشد. رایج ترین متریال ها برای صفحات کابینت آشپزخانه بیرونی شامل بتن، سنگ های مصنوعی مانند کورین، و سنگ های طبیعی مانند گرانیت وسرامیک است. کانترتاپ و صفحه کابینت بدلیل کاربرد بالا از قسمتهای مهم آشپزخانه فضاهای باز محسوب  می شود، لذا باید زیبا و مستحکم باشد. همچنین در نظر داشته باشید که اگر چه دوام و استحکام متریال انتخابی کانترتاپ مهم است ولی زیبایی آن مهم تر است زیرا شما می خواهید متریالی را انتخاب کنید که نقطه کانونی آشپزخانه شما باشد و محیط را گرم و زیبا کند. بهتر است در هنگام انتخاب کانترتاپ مناسب برای آشپزخانه در فضای باز دو نکته مهم را در نظر داشته باشید:

  • متریالی را برای صفحه کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنید که در برابر تغییرات آب و هوا بسیار مقاوم باشد.
  • هزینه ها را برآورد کنید و بودجه ای مناسب در نظر بگیرید.

کانترتاپ سنگی

انواع مختلفی از سنگ وجود دارد، و شما می توانید هر یک از آنها را در آشپزخانه خود در فضای باز استفاده کنید، اما آیا سنگهای متخلخل مانند سنگ مرمر، سنگ آهک مناسب هستند، شاید در ابتدا یک متریال عالی باشند، اما آنها به راحتی لکه شده و در برابر نور مستقیم خورشید تغییر رنگ می دهند. سنگ گرانیت یک گزینه محبوب و با دوام است. صفحه کابینت گرانیت یکی از انواع صفحه کابینت آشپزخانه است که در بین مردم محبوبیت زیادی دارد.گرانیت همانند کوارتز بسیار با دوام است. اگر از گرانیت به خوبی مراقبت شود عمر بسیار طولانی دارد و خیلی دیر خراب می شود. از ویژگی های خاص کانترتاپ گرانیت این است که شما می توانید با آرامش خاطر بر روی آن برش بزنید زیرا اصلا به کانترتاپ آسیبی وارد نمی شود.

 

کانترتاپ گرانیت در برابر حرارت خیلی بالا مقاوم است و ظروف بسیار داغ آن را نمی سوزاند. سنگ گرانیتی با رنگ متوسط انتخاب کنید زیرا سنگهای تیره تر گرما را جذب می کنند و در روز های گرم شما را آزار می دهند. یکی دیگر از گزینه های مناسب صفحه کابینت با سنگ صابون است. اگرچه رنگ های موجود در طیفی از رنگ های خاکستری تا سیاه، انتخاب رنگ شما را محدود می کند، اما سنگ صابون دارای مزایای فراوانی مانند مقاومت در برابر حرارت، رنگ و باکتری است. همچنین، بر خلاف سنگ گرانیت، سنگ صابون غیر متخلخل است بنابراین به مهر و موم نیازی ندارد. همچنین در برابر غذاهای اسیدی مانند مرکبات، سرکه و گوجه فرنگی مقاوم است که این یک ویژگی عالی و منحصربه فرد، در محیط آشپزخانه فضای باز است.

 

کانترتاپ و صفحات کابینت کورین در بین مردم بسیار محبوب هستند زیرا با وجود ظاهر زیبا و جذاب به عنوان یک میز در سرو غذا و مکانی برای برش سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ کورین یک متریال مدرن و مناسب برای صفحه کابینت آشپزخانه در فضاهای باز است، زیرا کورین در برابر رطوبت سینک یا رطوبت های موقتی که بر روی کانترتاپ ایجاد می شود مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. سنگ های کورین از لحاظ زیبایی و استحکام بهترین هستند. این سنگ، مصنوعی و دست ساز بوده و تنوع بسیار زیادی در نوع رنگ، بافت و شکل دارد. سنگ های کورین حس و حالی لوکس به آشپزخانه می دهند که توسط هر کس و با هر سلیقه ای قابل لمس می باشد. در گذشته بدلیل قیمت بالا و گران سنگ های طبیعی قشر خاصی از جامعه توان استفاده از این سنگ را داشتند ولی امروزه با به وجود آمدن سنگ های مصنوعی کورین و با ویژگیهای خاص و منحصر به فرد و هم چنین زیبایی و جذابیت و قیمت ارزانتر مورد استقبال افراد متوسط و سطح پایین جامعه قرار گرفته است.

 

کانترتاپ آشپزخانه می تواند هم کاربردی باشد و هم از آن به عنوان دکور بهره برد. در موقع آشپزی می توانید از آن برای آماده سازی مواد غذایی استفاده کنید و اگر کانتر بزرگ باشد می توان از آن نیز به عنوان میز غذا خوری بهره برد.  مسلما انتخاب متریال مناسب برای صفحه کابینت و اپن آشپزخانه یک تصمیم بسیار مهم است. زیرا شما باید متریالی انتخاب کنید که علاوه برعمر و دوام زیاد، از نظر زیبایی نیز چشم گیر باشد. همانطور که در مقالات پیشین بیان کردیم سنگ کوارتز و گرانیت، کورین، بتنی و استیل همه از بهترین متریال ها برای کانتر آشپزخانه به شمار می روند. همه این سطوح دارای ویژگی های خاص مانند دوام و زیبایی هستند. در ادامه این مقاله ما می خواهیم متریال جدیدی بنام پرسلان را برای کانتر آشپزخانه به شما معرفی کنیم.

پرسلان

در واقع پرسلان عضوی از خانواده ی بزرگ سرامیک است و در تقسیم بندی مدرن، تولید کنندگان این دسته از محصولات، اصطلاح پرسلان را به محصولاتی با کیفیت و ساخت ویژه از کاشی ها نسبت می دهند. پرسلان شامل دو نوع پولیش و لعاب دار می باشد. پرسلان محصولی است یکنواخت، که از خاک رس، فلدسپات یا گرانیت و سیلیس در فشار و حرارت بالا تولید می شود که بعد از پخت سفید و متراکم می باشد. این محصول جدیدترین تکنولوژی صنعت سرامیک می باشدکه بدلیل زیبایی و امتیازات ویژه، در دکوراسیون داخلی ، کانتر و صفحه کابینت آشپزخانه و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی از پرسلان در سراسر دنیا تولید می شود که پرسلان استخوانی بدلیل شفافیت خاص خود محبوبیت بالایی دارد و بیشترین استفاده را در کشور های ایالات متحده و بریتانیا دارد. سرامیک پرسلان در شکل و طرحهای بیشتری نسبت به سرامیک های معمولی ارائه شده است، به همین دلیل بعضی از مردم تصمیم می گیرند که با محصول کار کنند. در سالهای اخیر سرامیک پرسلان از نظر کیفیت پیشرفت زیادی داشته است و دوام و تنوع زیاد طرح و رنگ  باعث افزایش قابل توجه محبوبیت سرامیک پرسلان  در بین طراحان و صاحبان املاک شده است. سرامیک پرسلان ویژگی های مثبت زیادی دارد.

ویژگی های مثبت پرسلان

در ادامه ویژگی‌های پرسلان را مطالعه خواهید کرد:

  • دوام زیاد و نگهداری آسان: سرامیک پرسلان در برابر حرارت و خراش مانند سنگ طبیعی گرانیت بسیار مقاوم است. همچنین پرسلان همچون سنگ کوارتز غیر متخلخل،  سرامیکی است که به خاطر دوام زیاد در بین مردم شناخته شده است. سرامیک پرسلان پس از نصب، نیازی به مهر و موم کردن آن نیست. پرسلان براحتی با مواد شوینده ی معمولی و آب گرم تمیز می شود. پرسلان بدلیل کیفیت بالا گزینه ای عالی برای صفحه کابینت و کانترآشپزخانه محسوب می شود.
  • طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوهای زیبا: تولید کنندگان با چسباندن رنگدانه ها در هنگام ساخت پرسلان توانسته اند تا الگوهایی شبیه به سنگ های طبیعی ایجاد کند. تنوع زیاد طرح و رنگ سرامیک پرسلان، نظر بیشتر طراحان و صاحبان املاک را به خود جلب کرده است.
  • نصب آسان: سرامیک پرسلان در انواع ضخامت ها عرضه می شود ولی بدلیل وزن سبک و نازکی متریال، اغلب پرسلان در اسلب های بزرگ تولید می شود. سرامیک پرسلان نسبت به متریال های دیگر کانتر نصب آسان تری دارد.
  • زیبایی: یکی از مزایای کاشی سرامیک پرسلان زیبایی آنهاست. سرامیک پرسلان از موادی با کیفیت بالا ساخته شده است و یک محصول تقریبا لوکس محسوب می شود. سرامیک پرسلان در شکل و طرحهای بیشتری نسبت به سرامیک های معمولی ارائه شده است. ظاهر برخی از سبک های سرامیک پرسلان واقعا خیره کننده است.
  • مناسب برای محیط های پر رفت و آمد:  سرامیک پرسلان بدلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد بهترین گزینه برای محیط های پر رفت و آمد می باشد. پرسلان در برابر سایش، شکستگی و رطوبت بسیار مقاوم است و تمیز کردن آن نیز آسان می باشد. به همین دلیل طراحان، سرامیک پرسلان را برای استفاده در محیط های پر رفت و آمد مانند آشپزخانه توصیه می کنند.

کانترتاپ با صفحات کابینت بتنی

انتخاب بتن یک انتخاب بی نظیر نیست. چرا؟ اگر به درستی نصب نکنید، ممکن است ترک بخورد. بنابراین پیدا کردن یک نصب کننده با تجربه بسیار مهم است. مقاومت قطعا یکی از دلایل اصلی انتخاب صفحه کابینت بتنی است. این متریال بسیار با دوام و سخت است و به راحتی تراشیده نمی شود. شما می توانید اپن و صفحات کابینت آشپزخانه بتنی را در هر شکل ، بافت و رنگ دلخواه سفارش دهید. و در مقابل صفحات کابینت بتنی مانند گرانیت و کوارتز گران هستند. صفحات بتنی باید به طور مرتب مهر و موم شوند، آنها به رنگ قهوه و آب حساس هستند و همچنین قرار دادن وزن زیادی در گوشه ممکن است موجب شکسته شدن آنها شود. شرکت آفر در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید و اجرای سنگ طبیعی گرانیت، سنگ مصنوعی کورین را دارید با مشاورین شرکت آفر همراه باشید.

بهترین خدمات مرتبط با سنگ اسلب، صفحه تاپس گرانیت، سرامیک پرسلان کانترتاپی، کانتر سنگی، اسلب سنگ طبیعی، صفحه کابینت، رویه کابینت کوارتز و...  را از شرکت بولوارک دریافت کنید.

ثبت نظر

مطلب پیشنهادی

صفحه کابینت

انتخاب کانتر سنگی

سنگ بنیتوئیت

همه چیز درباره سنگ کوارتز

مارمونایت چیست؟

دسته‌بندی‌های وبلاگ
جدیدترین‌ها وبلاگ